در اینجا برخی از جدیدترین مشکلات و راه حل های Foxflash ECU Chip Tuning Tool آورده شده است .
مشکل 1: Foxflash "یک خطا در سند XML وجود دارد"
مشکل 2: Foxflash "برای ایجاد مجدد ابزار، دانلود با DFBTech_UPDATER را اجرا کنید"
مشکل 3: Foxflash "Checksum Never Support for Write All"
مشکل 4: فاکس فلش با کابل JTAGBDM کار نمی کند
به تفصیل…
مشکل 1: Foxflash "یک خطا در سند XML وجود دارد"
هنگامی که پس از دانلود، مدیر foxflash را باز کنید، 2 خطا به صورت زیر ظاهر می شود:
واکشی داده: JSON اولیه نامعتبر.
در سند XML خطایی وجود دارد (1، 3)
راه حل:
این مشکل سیستم عامل است.
لطفاً رایانه دیگری را با Windows 10 64bit O/S تغییر دهید.
سپس با انجام مراحل زیر دوباره نرم افزار Foxflash را اجرا کنید:
1.تاریخ و زمان خاموش شدن به طور خودکار همگام سازی می شود
2. مدافع خاموش شدن
3. خاموش کردن سیستم آنتی ویروس
4. Foxflash manager را اجرا کنید و روی دکمه فعال کلیک کنید
5. مدیریت را نگه دارید
6. نرم افزار فاکس فلش را اجرا کنید
مشکل 2: Foxflash "برای ایجاد مجدد ابزار، دانلود با DFBTech_UPDATER را اجرا کنید"
هنگام دانلود نرم افزار foxflash در رایانه جدید، این خطا ظاهر می شود.
راه حل:
اطمینان حاصل کنید که موارد زیر انجام شده است:
1. Defender را خاموش کنید
2. همگامسازی تاریخ/زمان را خاموش کنید (وقتی روی ACTIVE کلیک میکنید زمان شما باید به 00:00 برود)
3. به یک شبکه با سیگنال خوب متصل شوید
4. برنامه نویس Foxflash ECU را با برق USB و 12 ولت وصل کنید
5. به مدیر کامپیوتر بروید و بررسی کنید که آیا فاکس فلش شما نصب شده است یا خیر.
اگر همه موارد بالا را انجام دادید اما شانس نداشتید، یک بار دیگر نصب کامل انجام دهید.
مشکل 3: Foxflash "Checksum Never Support for Write All"
این خطا هنگام خواندن و نوشتن Chrysler GPEC2A ECU توسط Foxflash در لپ تاپ HP ظاهر می شود. خوب خوانده می شود، اما قادر به نوشتن ALL نیست.
راه حل:
فلاش فاکس قفل ECU کرایسلر GPEC2A را باز می کند. خواندن همه یا نوشتن همه را برای انجام انتخاب نکنید.
لطفا Ext flash، eeprom، IntFlash را بخوانید و Ext flash، eeprom IntFlash را جداگانه بنویسید.
Pinout Foxflash به CONTINENTAL GPEC2A — FCA، Dodge [SPC5674]
با کابل چند منظوره CNF1 روی PCB وصل کنید.
و برای خواندن و نوشتن ECU از درایور زیر استفاده کنید:
-> درایور را انتخاب کنید
-> Tools MODE BOOT
-> MOTOROLA FREESCALE BAM
-> GPEC2A قاره ای
مشکل 4: فاکس فلش با کابل JTAG/BDM کار نمی کند
هنگام خواندن و نوشتن ECU های Denso در حالت JTAG/BDM با ابزار Foxflash ECU ، فقط باید ECU را باز کرده و آن را با آداپتور JTAG/BDM متصل کنید. اگر نمی تواند به طور معمول کار کند، علت احتمالی این است که کابل نواری به درستی جهت گیری نکرده است. سعی کنید با روش زیر حل کنید.
راه حل:
تفاوت کابل های JTAG/BDM را در زیر بررسی کنید.
برای اصلاح کابل، کلید رابط را بردارید
سپس می توانید کابل را با جهت گیری صحیح به برنامه نویس ECU foxflash وصل کنید
این راه حل برای ECU های زیر که توسط Foxflash پشتیبانی می شوند اعمال می شود :
حالت های BDM E JTAG برای:
BDM MPC 55x
BDM MPC 56x
BDM MC32 / ZC32
BDM HC12 / S12x
JTAG NEXUS MPC/SPC 56xx
JTAG NEXUS MPC 55xx
JTAG RENESAS
SH7055
SH7058
SH7059
SH7251
SH72543
SH72544
JTAG NEC 76F00xx
76F0038AGD
76F0038GD
76F0039AGD
76F0039GD
76F0040GD
76F0070
76F0085
DCM6.2A/C JTAG_BOOT
DCM6.2APJTAG_BOOT در مرجع ECU زیر:
این راهنمای استفاده از ابزار OBDSTAR DC706 ECU برای شبیه سازی مرسدس بنز GETRAG VGS-FDCT TC1766 روی نیمکت است. علاوه بر این، از شبیه سازی بنز GETRAG VGS2-FCVT و BOSCH VGS NAG3 TCM نیز پشتیبانی می کند.
لیست پشتیبانی OBDSTAR DC706 TCM Benz
تجهیزات جانبی
کابل اصلی
آداپتور P004
جامپر P004
BENZ VGS FDCT
لطفاً مطمئن شوید که OBDSTAR DC706 به خوبی شارژ شده و در طول فرآیند ارتباط برقرار می کند.
عمل
فلاشر ECU >> TCM >> TCM V30.01 >> نام تجاری >> BENZ >> BENZ GETRAG VGS-FDCT TC1766(BENCH) >> راهنما/Pinout
مطابق نمودار و دستورالعمل سیم کشی وصل کنید.
توجه: زمین باید روی پوشش TCM وصل شود.
پس از اتمام اتصال مهار، فشار دهید: Start >> Connect
این عملکرد با اتصال سرور در دسترس است، لطفاً مطمئن شوید که اتصال اینترنت عادی است.
دکمه تایید را فشار دهید".
اشتعال را خاموش کنید.
جرقه را روشن کنید…
ECU با موفقیت وصل شد.
اکنون می توانید به خواندن و نوشتن INT eeprom، خواندن و نوشتن EXT eeprom، خواندن و نوشتن INT flash ادامه دهید.
هنگامی که شبیه سازی ECU به پایان رسید، به خاطر داشته باشید که برای خارج شدن، دکمه "Disconnect" را فشار دهید.
Autel MP808 و Xtool D8 اسکنرهای تشخیصی جامعی هستند. هر دو از همه تشخیص سیستم، عملکرد ویژه 30+، کنترل دو جهته و برنامه نویسی کلید و غیره پشتیبانی می کنند. تفاوت آنها چیست؟ کدامیک بهتر است؟ مقایسه و تحلیل زیر را بررسی کنید.
Autel MaxiPro MP808 در مقابل Xtool D8:
جدول مقایسه 1: پیکربندی سخت افزار/زبان/نرم افزار
جدول مقایسه 2: مدل سال / سیستم / پوشش عملکرد
در نتیجه:
هر دو ابزار اسکن تشخیصی خوب با قیمت یکسان هستند. بسته به نیاز خود یکی را انتخاب کنید.
این راهنمای کابل Xhorse MVCI PRO J2534 است که ویژگیها، دانلود و نصب را پوشش میدهد. از VW، تویوتا، هوندا، فورد و سایر خودروسازان پشتیبانی می کند.
ویژگی های جدید
دانلود
لینک دانلود رایگان درایور Xhorse MVCI PRO J2534:
https://mega.nz/file/MuoiBJZa#MjmQNzgll4pJEERnq1v__sHx6n3C9nr-cMwJqChNPAs
حجم نرم افزار: 52.2 مگابایت
زبان: انگلیسی، چینی
سیستم عامل: Win7, Win10
* لطفاً مطمئن شوید که نرم افزار تشخیصی اصلی را که از J2534 پشتیبانی می کند روی رایانه نصب کرده اید. اگر نه، از وب سایت سازنده اصلی یا شخص ثالث دانلود کنید.
نصب و راه اندازی
انتخاب زبان >> بعدی >> بعدی >> نصب >> پایان
چگونه از Xhorse MVCI PRO J2534 استفاده کنیم؟
کابل MVCI PRO J2534، پورت OBD خودرو و کامپیوتر را وصل کنید، روی "اتصال" کلیک کنید.
در اینجا می توانیم اطلاعات دستگاه از جمله نسخه سیستم عامل، شماره سریال و غیره را بررسی کنیم.
مجوز خواندن: وضعیت فعلی مجوز دستگاه و زمانهای موجود را بخوانید (زمانی که زمانهای موجود 0 باشد، اکثر عملکردها محدود خواهند بود).
بهروزرسانی مجوز: آخرین وضعیت مجوز را بهروزرسانی کنید و زمانهای موجود دستگاه را بازنشانی کنید.
VehicleDiagnosis: نصب درایور مارک مربوطه، در حال حاضر از VW، Honda، TOYOTA، FORD، MAZDA، SUBARU پشتیبانی می کند. پس از نصب، کاربران می توانند شروع به اجرای نرم افزار تشخیصی اصلی کنند.
ارتقا: اطلاعات نسخه فعلی، نرم افزار و سیستم عامل را به روز کنید.
تنظیم - تنظیم زبان، باز کردن و ذخیره گزارش عملیات.
Xhorse چند روز پیش در M5 Clamp ارتقاء داده بود. گیره M5 اکنون با این دستگاه های برش کلید اتوماتیک سازگار است: Condor XC-Mini Plus II / XC-Mini Plus / XC-Mini(KM03)، Dolphin XP-005L / XP-005 .
گیره M5 عملکرد گیره های M1 و M2 را کاملاً یکپارچه می کند. از انواع کلیدهای 2 تراک خارجی، کلید دو طرفه، 4 مسیر داخلی، 4 مسیر خارجی، انواع کلیدهای تراک کانال پشتیبانی می کند. و همچنین میتواند هنگام استفاده با Condor XC-Mini Plus II، برش کلید با گودی را انجام دهد.
کلیدهای نازک، باریک و کوتاه و همچنین کلیدهای ویژه HU162T کاملاً توسط گیره M5 پشتیبانی می شوند. همچنین دارای طراحی متفکرانه ای است. برای بستن کلیدهای HU162T یا بالا بردن جای خالی کلید هنگام برش کلید یک طرفه تویوتا، نیازی به خالی کلید کمکی نیست.
علاوه بر این، گیره M5 طوری طراحی شده است که تجربه استفاده از آن را بدون کالیبره ارائه دهد، به این معنی که دیگر نیازی به کالیبره کردن گیره در حین کار ندارید.
چگونه یک کلید را روی گیره M5 گیره دهیم؟
هنگامی که گیره Xhorse M5 در سمت A قرار دارد، می توان از آن برای گیره 2 مسیر خارجی، 4 مسیر خارجی، کلید دو طرفه و کلید گودی استفاده کرد.
حالا بیایید در مورد نحوه بستن انواع مختلف کلیدها به طور خاص صحبت کنیم. به عنوان مثال یک گیره خالی کلید دو طرفه را در نظر بگیرید.
دستگیره را باز کنید و کلید را داخل آن قرار دهید. می بینیم که سطح گیره هنگام برش کلید با فلس مشخص شده است. فقط باید نوک کلید را طبق دستورالعمل های روی صفحه با مقیاس های مختلف تراز کنیم و سپس دستگیره را سفت کنیم.
دستگیره را شل کنید و گیره را از سمت A به سمت B بچرخانید. اکنون می توان از آن برای نگه داشتن مسیر کانال، 4 مسیر داخلی یا انواع کلید HU162T استفاده کرد.
چگونه کلید دو طرفه CY24 را با گیره M5 سمت A برش دهیم؟
برش با گاز >> CY24 >> CY24 860*3000 8 bitting >> دستورالعمل نصب کلید خالی را دنبال کنید >> ادامه >> کدهای کلید را وارد کنید: 23142132 >> کلید برش >> برش
پس از برش، گیره را تمیز کنید.
کلید را بیرون بیاور اکنون ما یک کلید CY24 داریم.
چگونه کلید داخلی HU100 4 مسیره را با گیره M5 سمت B برش دهیم؟
دستگیره را شل کنید و گیره را از سمت A به سمت B بچرخانید.
دستگیره را سفت کنید.
برش با گاز >> HU100 >> HU100 640*4500 10 bitting >> دستورالعمل نصب کلید خالی را دنبال کنید >> ادامه >> کدهای کلید را وارد کنید: 2314212132 >> کلید برش >> برش
پس از اتمام برش یک طرف، کلید را برگردانید و دوباره آن را ببندید تا طرف دیگر را برش دهید.
برش کامل شده است.
گیره را تمیز کنید و کلید را بیرون بیاورید.
اکنون ما یک کلید HU100 داریم.
همچنین بخوانید: