در اینجا ما جدیدترین محصول Lonsdor KW100 را برای شما آورده ایم که می تواند اطلاعات کلید خودرو را به سرعت برای تولید کلید بدست آورد. در ادامه، نحوه افزودن کلید جدید به لکسوس 2015 را در وضعیت اضافه کردن کلید/از دست دادن کلیدها نشان می دهیم.
Lonsdor KW100 Quick Generate (با کلید)
KW100 را با برنامه Lonsdor نصب شده به تلفن هوشمند متصل کنید.
وارد برنامه Lonsdor شوید،
KW100 >> تولید سریع >> تولید سریع (با کلید)
کلید اصلی خودرو را در شیار کلید KW100 قرار دهید.
شروع >> اتصال بلوتوث
با موفقیت به دست آمد.
اطلاعات کلیدی شامل نوع و فرکانس کلید است.
کلید هوشمند LT20 را در شیار کلید KW100 قرار دهید .
ادامه >> دکمه انتخاب کلید >> OK
نسل موفق
Lonsdor KW100 Quick Generate (AKL)
تولید سریع >> تولید سریع (AKL) >> اتصال بلوتوث >> شروع
کسب…
لطفاً ترمز را فشار دهید، دکمه استارت را هر 5 ثانیه یک بار فشار دهید.
در غیر این صورت، این عملکرد حدود 1 تا 3 دقیقه طول می کشد، لطفا صبور باشید.
کلید به دست آورد با موفقیت.
کلید هوشمند LT20 را در شیار کلید KW100 قرار دهید.
ادامه >> دکمه انتخاب کلید >> OK
نسل موفق
اکنون میتوانیم از کلید تولید شده برای اضافه کردن این خودرو با Lonsdor K518 Pro استفاده کنیم .
سوال:
من به ابزاری برای خواندن و نوشتن ECU/TCU نیاز دارم. زیر 1000 یورو بهتره. کدام ابزار توصیه می شود؟ CG FC200 و Xhorse Multi Prog چطور ؟
مهندس Obdexpress.co.uk پیشنهاد زیر را ارائه می دهد.
هر دو برنامه نویس خوب ECU/TCU زیر 1000 یورو هستند. هر دو نه تنها می توانند طیف گسترده ای از ECU/TCU را بخوانند و بنویسند، بلکه از خواندن داده های VAG MQB48 NEC35XX Immo و تصحیح مسافت پیموده شده نیز پشتیبانی می کنند.
Multi Prog گرانتر از FC200 است . دلیل آن این است که گزینه خواندن تراشهها و MCU را نیز دارد و بهروزرسانی آنلاین نرمافزار را برای مادام العمر، بدون نیاز به هزینه اشتراک، پشتیبانی میکند. علاوه بر این، یک عملکرد اسکریپت منحصر به فرد را ارائه می دهد که به کاربران امکان می دهد اسکریپت های خود را ایجاد کنند. Xhorse همچنین قصد دارد اسکریپت های داخلی را در به روز رسانی های آینده اضافه کند.
یک مزیت بزرگ برای FC200 وجود دارد که از مرسدس بنز VGS-NAG3 9G Tronic پشتیبانی می کند، در حالی که VVDI Multiprog این کار را نمی کند.
اگر بودجه کافی دارید، به شما توصیه می کنیم که هر دو ابزار را در صورت خرابی یکی داشته باشید.
برای جزئیات بیشتر، لطفا جدول مقایسه را به دقت بررسی کنید.
برنامه نویس CG FC200 ECU نسخه کامل
برنامه نویس Xhorse Multi-Prog با مجوز رایگان MQB48
در این مقاله، ما یک نبرد تن به تن مهیج بین رقبای برتر ابزارهای اسکن تشخیصی OBD2 داریم. آنها اسکنر Autel MK808S و XTOOL D7 هستند . برای یک مقایسه نهایی آماده شوید تا مشخص کنید کدام یک شایسته عنوان قهرمان ابزار تشخیصی است.
مقایسه Autel MK808S در مقابل XTOOL D7
Autel به پیکربندی سخت افزاری بالاتری نسبت به XTOOL مانند سیستم عامل، پردازنده، حافظه، باتری و نمایشگر مجهز است. اما صفحه نمایش بزرگتر همچنین به معنای سنگین تر بودن آن است، بنابراین XTOOL در مقایسه با صفحه نمایش فشرده و سبک تر است.
به طور کلی، Autel در پیکربندی برنده است.
هر دو اسکنر از تشخیص کامل سیستم مانند کدهای خوانده شده، پاک کردن کدها، داده های زنده، تست فعال، بررسی اطلاعات ECU پشتیبانی می کنند. عملکردهای ویژه ای که هر کدام از آنها پشتیبانی می کند بسته به مدل خودرو متفاوت است. بنابراین تشخیص اینکه کدام یک بیشتر پشتیبانی می کند آسان نیست.
علاوه بر این، XTOOL میتواند با آداپتور CAN FD اختیاری برای پشتیبانی از خودروهای GM، GMC، Cadillac، Chevrolet، Buick بعد از سال 2020 کار کند.
با این حال، Autel می تواند به عنوان یک آندوسکوپ با لوازم جانبی MV105S/MV108S کار کند. Autel همچنین از میز از راه دور پشتیبانی می کند.
از نظر ویژگی های نرم افزار، عملکردهای تشخیصی اساسی که توسط هر دو پشتیبانی می شود مشابه هستند. در مورد عملکرد گسترش، مشتری می تواند با توجه به نیازها در نظر بگیرد.
هر دو Autel و XTOOL با قیمت یکسان 339 یورو به فروش می رسند. تفاوت این است که XTOOL از 3 سال به روز رسانی و گارانتی رایگان برخوردار است در حالی که Autel فقط از 1 سال برخوردار است.
مقایسه با عملکرد بودجه و هزینه، XTOOL برنده است.
نتیجه
در کل، تفاوت بین Autel MK808 و XTOOL D7 عمدتاً در پیکربندی و قیمت سخت افزار نهفته است. در مورد عملکردهای تشخیصی اساسی، تفاوت آنها زیاد نیست.
بنابراین اینکه بهترین ابزار اسکن OBD2 کدام است به نیازها و بودجه خاص شما بستگی دارد. باید در نظر بگیرید که چه ویژگی هایی برای شما مهم هستند.
محصول جدید Lonsdor KW100 Key Generation Tool اکنون برای پیشسفارش راهاندازی شده است. به عنوان یک مولد سریع کلید برای اضافه کردن کلیدهای تویوتا و لکسوس/کلیدها گم شده، امروز نحوه استفاده از این ابزار را با برنامه Lonsdor نشان خواهیم داد. همچنین باید با کلید هوشمند Lonsdor LT20 کار کنید.
توابع بیشتر >> تشخیص توالی فرکانس >> تشخیص
*همانطور که می دانیم بسیاری از خودروها دارای فرکانس دوگانه هستند. این تابع می تواند توالی فرکانس صحیح را ارائه دهد، بنابراین کاربران در مورد آن گیج نخواهند شد.
برای شروع، کلید را در اسلات کارت KW100 قرار دهید.
"تشخیص" را فشار دهید.
فرکانس 433.58 و 434.42 است
دریافت اطلاعات نسخه >> شروع
این کلید از نوع تراشه است: 8A-A9
تولید کلید هوشمند >> OK >> Generate 8A >> 0020 P4(00 00 A9 A8) >> دکمه انتخاب: دکمه 3 Panic+Button 4 Trunk >> OK
تولید کلید موفق است.
برای بررسی تراشه و فرکانس به عقب برگردید، آنها همان چیزی هستند که ما انتخاب می کنیم.
ما همچنین می توانیم نوع دکمه و فرکانس دکمه را در "موارد بیشتر" تغییر دهیم.
تغییر نوع دکمه >> OK >> نوع دکمه را انتخاب کنید
اصلاح فرکانس >> OK >> فرکانس را انتخاب کنید
OBDSTAR X300 Classic G3 (Key Master G3) دارای برنامه عیب یابی است که می تواند از طریق خط اصلی عیب یابی با ECU خودرو ارتباط داده برقرار کند و می تواند اطلاعات ECU را بخواند، کدهای خطا را مشاهده کند، پارامترهای جریان داده را بررسی کند و آزمایش های تحریک را انجام دهد. برنامه های عیب یابی می توانند به چندین ECU (واحد کنترل الکترونیکی) برای سیستم های کنترل خودرو مانند موتور، گیربکس، سیستم ترمز ضد قفل (ABS) و غیره دسترسی داشته باشند.
چگونه با X300 Classic G3 ارتباط خودرو برقرار کنیم ؟
1) کابل اصلی عیب یاب (M001) را برای منبع تغذیه و ارتباط به سوکت عیب یاب خودرو وصل کنید.
*برخی عملکردها ممکن است به آداپتورها یا لوازم جانبی اضافی نیاز داشته باشند. لطفاً برای جزئیات مراحل به دستورالعمل های عملیاتی نرم افزار مراجعه کنید.
2) آماده عیب یابی و سرویس خودرو.
چگونه برنامه نویس X300 Classic G3 Key را به وسیله نقلیه متصل کنیم؟
بسته به پیکربندی های مختلف خودرو، روش های اتصال تجهیزات عیب یابی هوشمند و سوکت عیب یابی خودرو به دو نوع زیر تقسیم می شوند:
1. اتصال به OBD II Vehicle
اتصال به وسیله نقلیه OBD II فقط نیاز به استفاده از کابل اصلی آزمایش دارد، هیچ اتصال دهنده دیگری مورد نیاز نیست.
روش اتصال:
1) کانکتور نری کابل عیب یاب اصلی را به اسکنر هوشمند وصل کنید و پیچ دربسته را ببندید.
2) کانکتور 16 پین کابل تست اصلی را به سوکت عیب خودرو وصل کنید و برای موقعیت سوکت می توانید به اطلاعات راهنما در نرم افزار عیب یابی مراجعه کنید.
2. اتصال به وسیله نقلیه غیر OBD II
برای اتصال به یک وسیله نقلیه غیر OBD II، باید از ترکیبی از خط اصلی آزمایش و آداپتور مخصوص خودرو استفاده کنید. دو سناریوی اتصال ممکن برای وسایل نقلیه غیر OBD II وجود دارد:
1) رابط تشخیصی هم ارتباط و هم قدرت را فراهم می کند.
2) رابط تشخیصی فقط می تواند ارتباط برقرار کند و برای به دست آوردن برق نیاز به اتصال به آداپتور برق اسکنر تشخیصی هوشمند یا باتری خودرو دارد (ترجیحا).
روش اتصال:
1) کانکتور نری کابل عیب یاب اصلی را به اسکنر هوشمند وصل کنید و با سفت کردن پیچ نگهدارنده آن را محکم کنید.
2) کانکتور تشخیصی مخصوص خودرو را بیابید و کانکتور مادگی 16 پین آن را به کانکتور نری کابل تست اصلی وصل کنید.
3) کانکتور اختصاصی تشخیصی ترکیبی را به سوکت عیب یابی خودرو وصل کنید.
چگونه خرابی ارتباط X300 Classic G3 را حل کنیم؟
اگر ابزار تشخیصی هوشمند OBDSTAR نتواند ارتباط عادی برقرار کند، صفحه یک پیام اعلان نشان می دهد که یک ارتباط قطع شده است، همراه با دستورالعمل های مربوطه در بخش مربوطه. دلایل احتمالی این موضوع عبارتند از:
1) احتراق روشن نیست.
2) خط اصلی به خوبی متصل نیست.
3) وسیله نقلیه، کابل داده یا سیم کشی کانکتور معیوب است.
4) باتری تمام شده است.
5) وسیله نقلیه به سیستم انتخابی مجهز نیست.
دلایل بالا را برای انجام عملیات مربوطه دنبال کنید.
چگونه خودرو را با برنامه نویس کلید OBDSTAR X300 Classic G3 تشخیص دهیم ؟
مراحل اصلی:
اسکنر عیب یابی را از طریق خط اصلی آزمایش >> ثبت نام به وسیله نقلیه متصل کنید (به Personal مراجعه کنید
بخش مرکز برای جزئیات)>> وارد شوید (برای جزئیات به بخش Personal Center مراجعه کنید)>> دانلود/ارتقا نرم افزار تشخیصی >> عملکردها و مدل ها را انتخاب کنید>> تشخیص را اجرا کنید >> تشخیص کامل و خروج را انجام دهید.
لطفا توجه کنید:
قبل از خروج یا بستن برنامه کاربردی عیب یابی، خروج از رابط عملیات تشخیصی و پایان دادن به تمام ارتباطات بین برنامه نویس کلید OBDSTAR G3 و خودرو ضروری است.
قطع ارتباط می تواند به طور بالقوه به ECU خودرو آسیب برساند. بنابراین، اطمینان حاصل کنید که کابل اصلی آزمایش به خوبی به دستگاه هوشمند و خودرو در طول فرآیند ارتباط تشخیصی متصل است.
علاوه بر این، قبل از قطع کردن خط اصلی تشخیص یا خاموش کردن دستگاه، از تمام ارتباطات تشخیصی خارج شوید.
بیشتر بدانید: